Patrick Petersen

Bestselling Auteur, Adfo Groep

 

Patrick Petersen (bekend als @OnlineMarketeer op Twitter) is ervaren online marketeer (sinds 1998). Hij is consultant, docent en veelgevraagd spreker op gebied van online strategie, local en social media, zoekmachine-marketing, usability, content marketing en mobile marketing. Ondernemer, bestseller auteur (Adformatie), oprichter platform SocialMedia.nl, blogger, columnist voor Marketingtribune en webTV-maker voor AtMostTV.


Petersen (1972) studeerde aan de Erasmus Universiteit na het afronden van zijn HEAO Communicatie te Utrecht.Hij studeerde in 1998 af op 'De integratie van internet binnen de marketing- en communicatiemix van grote organisaties in Nederland.' Dit was de start van zijn lange staat van dienst als online marketeer. Tevens vormde de scriptie de aanleiding tot het schrijven van diverse moderne marketingboeken. Petersen is de auteur van onder andere de bestsellers Handboek Online Marketing en Handboek Content Strategie. Zijn Handboek Mobile Marketing is genomineerd voor het Managementboek van het Jaar. Petersen is de bedenker van diverse marketingmodellen die sinds 2005 - in onder ander het post-HBO-onderwijs - worden ingezet. Als docent is hij verbonden aan diverse opleidingsinstituten en HBO-opleidingen. Naast zijn scherpe columns kenmerken de optredens van Patrick Petersen zich door een nuchtere mix van lachen en leren.

Masterclass: Adfo Academy: Het samenstellen van een succesvolle online marketingmix
Dinsdag 15 september
10:00 - 12:00

Hoe stel je gericht een werkende online marketingmix samen ?

Het kennen van wat online middelen is niet voldoende. Een mix van marketingaanpak, inzicht en succesvolle online marketingmiddelen maakt  de online marketingmix succesvol . Welke middelen versterken elkaar? 
Een workshop, waarin de volgende punten aan bod komen: 
1.    wat is de strategie, de online marketing en de online marketingmix
2.    online marketingmodellen uit het Handboek Online Marketing
3.    de middelen uit de online marketingmix  
4.    de online marketingmix samenstellen
5.    het samenspel van de middelen in de mix
6.    crossmedia, crosschannel, multichannel en de online marketingmix