Patrick Petersen

Bestselling Auteur, Adfo Groep

 

Patrick Petersen (bekend als @OnlineMarketeer op Twitter) is ervaren online marketeer (sinds 1998). Hij is consultant, docent en veelgevraagd spreker op gebied van online strategie, local en social media, zoekmachine-marketing, usability, content marketing en mobile marketing. Ondernemer, bestseller auteur (Adformatie), oprichter platform SocialMedia.nl, blogger, columnist voor Marketingtribune en webTV-maker voor AtMostTV.


Petersen (1972) studeerde aan de Erasmus Universiteit na het afronden van zijn HEAO Communicatie te Utrecht.Hij studeerde in 1998 af op 'De integratie van internet binnen de marketing- en communicatiemix van grote organisaties in Nederland.' Dit was de start van zijn lange staat van dienst als online marketeer. Tevens vormde de scriptie de aanleiding tot het schrijven van diverse moderne marketingboeken. Petersen is de auteur van onder andere de bestsellers Handboek Online Marketing en Handboek Content Strategie. Zijn Handboek Mobile Marketing is genomineerd voor het Managementboek van het Jaar. Petersen is de bedenker van diverse marketingmodellen die sinds 2005 - in onder ander het post-HBO-onderwijs - worden ingezet. Als docent is hij verbonden aan diverse opleidingsinstituten en HBO-opleidingen. Naast zijn scherpe columns kenmerken de optredens van Patrick Petersen zich door een nuchtere mix van lachen en leren.

Masterclass: Adfo Academy: Social media engagement bewerkstelligen met contentmarketing
Woensdag 16 september
10:00 - 12:00

Contentmarketing? Het stappenplan van boeien en binden!

Social media marketing en contentmarketing draaien maar om een ding: engagement! Zonder betrokkenheid en awesome content komt er weinig interactie, betrokkenheid en resultaat los. 
Een workshop, waarin de volgende punten aan bod komen: 
1.    engagement in relatie tot social media marketing en contentmarketing
2.    kaders social media marketing en contentmarketing
3.    doelen van social media marketing en contentmarketing 
4.    engagement en wat is de relatie met marketingdoelen
5.    een stappenplan boeien en binden 
6.    voorbeelden en cases 
7.    meting van engagement