Masterclass social media marketing & contentmarketing: Vergeet de saus niet!

Social media marketing en contentmarketing gaan hand in hand. Daarbij heb je een noodzakelijke saus nodig in de vorm van doordachte engagement. Contentmarketing is de hype die maar nauwelijks ROI brengt. 80% van de contentmarketing "doet niets. De kern van een werkende contentstrategie zit dieper dan het vertellen van wat leuke verhalen en het delen van wat leuke plaatjes. Engagement is key en is een hoofdfactor bij het behalen van succes met contentmarketing.

 

 

Wil jij scoren, dan gaat het continu om de juiste mix van het juiste channel, de juiste content en dat juiste 'gevoel'. Je moet betrokkenheid opwekken. En de basics niet vergeten: dat afbeeldingen bijvoorbeeld goed worden doorgedeeld op Facebook, infographics vaak geretweet op Twitter of doorgedeeld via Pinterest. En met een goede Slideshare scoor je goed op LinkedIn. Vluchtigheid en curatie Veel goede content mist jammer genoeg de nodige engagement, omdat het veelal 'te lang' of 'niet scanbaar' is. Social media is en blijft vluchtig; we willen snel de kern zien en dan direct kunnen beslissen of we het eventueel delen in de eigen community. Soms met de nodige curatie, waarbij de scanner zijn of haar mening vluchtig kan toevoegen. Content moet meerwaarde hebben en moet voor de gebruiker meer waarde kunnen geven in het deelproces.

 

Lui

Als het gaat om contentmarketing, lijken marketeers soms wat lui in hun aanpak. Te gemakkelijk wordt gedacht dat:

  • Iedereen die whitepaper met tips zomaar zal gaan downloaden.
  • En dan ook nog eens veel gegevens gaat achterlaten.
  • Dat die wervende video zomaar viraal de contentkanalen over gaat.
  • En dat die artikelen vol opgetekende klantervaringen tevens zomaar worden doorgedeeld

Contentmarketing? Het stappenplan van boeien en binden!
Tijdens Adfo Live geeft Patrick Petersen een Masterclass over het bewerkstelligen van social media engagement met contentmarketing. Patrick Petersen is een bestseller auteur, 'social media addict', ondernemer, columnist, consultant, docent en spreker. Hij is ervaren online, mobile, social media en content strateeg. Petersen 'eet en drinkt' social media en is op Twitter beter bekend als @Onlinemarketeer.

 

Een workshop, waarin de volgende punten aan bod komen: 
1.    engagement in relatie tot social media marketing en contentmarketing
2.    kaders social media marketing en contentmarketing
3.    doelen van social media marketing en contentmarketing 
4.    engagement en wat is de relatie met marketingdoelen
5.    een stappenplan boeien en binden 
6.    voorbeelden en cases 
7.    meting van engagement 

 

Verzeker jezelf van een plek en bestel je tickets hier, want op = op.