Martin Leeflang

Oprichter, Validators

Martin (oprichter Validators 2009) heeft met scala aan innovaties oa (on)bewuste beïnvloeding, emotie en big data het effect van reclamecampagnes meetbaar gemaakt. Validators is in staat de bewuste en onbewuste beïnvloeding van reclame te meten en een grafisch verbetermodel te maken van de uitingen (mock-up). In 2011 werd Validators door ESOMAR voor felbegeerde Beste ROI onderzoek wereldwijd genomineerd en in 2015 werd Validators door de MOA verkozen tot marktonderzoeksbureau van het jaar 2015.

Seminar: Adapt or Die, drie data-analyses die mediacampagnes veel beter laten presteren
Onderwerpen:
Dinsdag 15 september
12:10 - 12:40

'Adapt or Die' is een scene uit de film Moneyball en gaat over coach Billy Beane die het lef heeft om een honkbalteam samen te stellen op basis van statistiek. In de scene wordt pijnlijk duidelijk dat senioriteit en onderbuikgevoel het afleggen tegen de feiten van data en statistiek. Tijdens deze lezing gaat we het hebben over waarom een markteer ook met het Moneyball principe moet werken om in de nieuwe data gedreven wereld te overleven en welke drie data-analyses daarin key zijn.