Jeroen Jansen

Eigenaar/Partner, UpDate Communicatie

 

Jeroen Janssen is communicatiewetenschapper. Hij is al jaren werkzaam in het Hoger Onderwijs. Daarnaast schreef hij scenario’s voor o.a. komedies bij de KRO. Hij zat in diverse redacties van (wetenschappelijke) vakbladen. Saskia Ramakers studeerde Communicatiemanagement aan de Universiteit van Utrecht. Vanuit de praktijk is ze overgestapt naar het Hoger Onderwijs en heeft daardoor veel ervaring in het werken met

 

 

groepen. Samen ontwikkelden zij de Story Flow-methode waarmee groepen snel kunnen anticiperen en veranderen en waardoor organisaties wendbaarder worden.

 

Saskia Ramakers

Eigenaar/Partner, UpDate Communicatie

Saskia Ramakers studeerde Communicatiemanagement aan de Universiteit van Utrecht. Vanuit de praktijk is ze overgestapt naar het Hoger Onderwijs en heeft daardoor veel ervaring in het werken met groepen.  Jeroen Janssen is communicatiewetenschapper. Ook hij is al jaren werkzaam in het Hoger Onderwijs. Daarnaast schreef hij scenario’s voor o.a. komedies bij de KRO. Hij zat in diverse redacties van (wetenschappelijke)vakbladen.  Samen ontwikkelden zij de Story Flow-methode waarmee groepen snel kunnen anticiperen en veranderen en waardoor organisaties wendbaarder worden.

Masterclass: Adfo Academy: De Story Flow-methode
Dinsdag 15 september
10:00 - 12:00

Storybuilding als leidraad voor een nieuwe vorm van projectmanagement
Creëren van flow in een groep via verhalend denken waardoor je samen met je (interne)stakeholders kunt anticiperen op nieuwe kansen.

 

De workshop is een introductie op de Story Flow-methode. Bijblijven en meebewegen in een snel veranderende omgeving is een must in deze tijd.  Door de methode in te zetten wordt een organisatie wendbaar. De methode berust op twee pijlers: de herhaalbaarheid van een proces en verhalend denken (storybuilding).  Het is een plezierige en veilige manier van werken die leidt tot meer betrokkenheid, uitdaging en besluitvaardigheid.   (Film)verhalen werken met  karakters. Leer het ‘corporate character’ kennen en in te zetten om  ‘in character’ te kunnen reageren. Dit versterkt de identiteit. Na de workshop kennen de deelnemers de kracht van de methode en hebben ze een beeld van hoe te zoeken naar het ‘corporate character’ van hun eigen organisatie. Ze ervaren dat samen veranderen leuk kan zijn: net als in de film!