Bart Hufen

Gamification Guru, BrandNewGame

Bart Hufen is auteur van het boek ‘Laat met je merk spelen’ en geeft al sinds 2010 lezingen en workshops in binnen en buitenland rondom gamification en applied games. BrandNewGame ontwikkelt games om organisaties te helpen verandering in beweging te brengen. Opdrachtgevers zijn onder andere Foot Locker Europe, Nationale Nederlanden (Global), Vodafone Retail en Ziggo. Naast conceptontwikkeling verzorgt Bart bij de Universiteit van Amsterdam het praktijkonderdeel van de master ‘Game Studies’. 

Masterclass: Adfo Academy: Gamification als marketinginstrument
Dinsdag 15 september
13:00 - 15:00

Hoe game mechanieken meer traffic bezorgen of klanten kunnen binden. 
Hoe kom je tot een scherpe doelstelling, psychologisch profiel van de doelgroep en welke spelmechanieken horen daar dan bij? 

Games zijn niet meer weg te denken uit de samenleving. Naast ‘puur entertainment’ zijn games ook zeer geschikt als verander-middel. Ons gedrag slijt vaak in door gewenning en routine. Om in games resultaat te behalen wordt spelers ook routinematig nieuw gedrag aangeleerd. De transformatie naar de echte wereld zorgt bij applied games vaak voor een blijvende gedragsverandering. Deelnemers leren in deze sessie de essentiële bouwstenen van games herkennen Daarnaast wordt duidelijk waarom een gedegen psychologische analyse zo belangrijk is. De sessie is geschikt voor medewerkers en managers van afdelingen als Marketing, Sales en Learning & Development. 

Aanwezigen leren: 

  • Doelstellingen formuleren op verschillende niveaus  
  • Begrijpen en doorgronden van game mechanieken 
  • Toepassen van de ‘Bartle Player-types kwadranten 
  • Het Applied Game Design model van BrandNewGame toepassen 
  • De invloed van context op het mogelijke succes 
  • Spelmechanieken toepassen