Ingmar de Lange

Marketingstrateeg, Mountview

Ingmar de Lange is strateeg, spreker en specialist in vernieuwende vormen van marketing. Hij is oprichter van Mountview.

Hij was partner bij Beyond the Line/WPP, één van de eerste niet-traditionele merkbureaus en hoofdmarketing/MT-lid bij Hyves. Ingmar is onderdeel van de Brand Boardroom en maker van het co-creatie kindermerk Brikki. Hij geeft colleges voor EURIB, Beeckestijn, NIMA en SRM en spreekt op veel congressen. Zijn presentaties op Slideshare krijgen wereldwijde aandacht.

Masterclass: Adfo Academy: Marketinginnovatie: van Coca-Cola naar Uber
Woensdag 16 september
15:30 - 17:30

Digitale marketing draait om spectucalaire service 

Digitaal heeft marketing op z’n kop gezet. Gevestigde merken kunnen een boel leren van start-ups. Maar hoe passen zij deze nieuwe marketingmethodieken effectief toe in hun organisatie? En waar beginnen ze laagdrempelig?

Digitale technieken zetten marketing op z’n kop. Het gaat niet meer om mooie woorden, maar om spraakmakende daden.

Bij de meeste merken zit een gat tussen wat wordt beloofd en wat wordt waargemaakt. Met digitale middelen wordt iets doèn net zo makkelijk als iets beloven. Services zijn bijzonder schaalbaar geworden.

Vroeger was Coca-Cola haar concurrentie de baas door zwaar te investeren in reclame. Nu bouwen Uber, Amazon of Tesla of extreem succesvolle merken met baanbrekende services. Ze hebben nauwelijks reclame nodig!

De Masterclass toont je hoe je deze principes kunt toepassen. Er is een afgestemde mix van strategische, tactische en praktische kennis. Je leert nieuwe manieren van digitale marketing, service-ontwikkeling en contentmarketing. Je ervaart hoe je aandacht kunt verdienen, de klantervaring opvallend verbetert en hoe je makkelijker merkambassadeurs creëert.