Ricardo van der Valk

Expertisemanager Merk & Communicatie, Blauw Research

Als reclame psycholoog doet Ricardo van der Valk al 15 jaar onderzoek naar de zin en onzin van bestaande opvattingen over manieren om de consument te laten kiezen voor het product van de adverteerder. Om onbewuste beïnvloedingsprocessen en impliciete meetmethodes te leren begrijpen probeert hij vol enthousiasme Kahneman, Robert Heath en The Walking Dead met elkaar te combineren… 

Seminar: Dr. Spock of Homer Simpson? Bekijk het eens van een andere kant!
Dinsdag 15 september
12:50 - 13:20

Moeten we krampachtig vasthouden aan breed gehanteerde modellen als het AIDA, aan het rationale mensbeeld en de implicaties hiervan voor marketing en communicatie? Of is het tijd voor radicale nieuwe inzichten? Denk aan Byron Sharp (How Brands Grow) en Paul Feldwick (The Anatomy of Humbug). Hun controversiële ideeën zouden ons toch minimaal aan het twijfelen moeten brengen. Hoor meer over de rode draad in hun vernieuwende gedachtengoed en kijk hoe dit pragmatisch kan worden toegepast in zowel (merk)communicatie als onderzoek!