Mary Hoogerbrugge

Oprichter de Positioneerders, hoofdjury EFFIE Awards

 

drs Mary Hoogerbrugge (1969) is merkspecialist, met als aandachtsgebieden merkpositionering, communicatiestrategie en effectiviteit. Mary is oprichter en mede-eigenaar van De Positioneerders (2010). De Positioneerders ondersteunt organisaties bij het ontwikkelen en concretiseren van hun groeistrategie en het verankeren daarvan in de organisatie. Projecten die Mary graag oppakt betreffen: positionering- en merkportfoliovraagstukken, communicatiestrategie-ontwikkelen en advisering met betrekking tot effectiviteits-onderzoek. Am Ze is tevens bestuurslid van SWOCC, Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciƫle Communicatie, verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Mary is sinds 2015 lid van de stuurgroep Effie en van de Effiehoofdjury. Ze was betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe Effiestructuur in 2010 en is een aantal jaar voorzitter van de vakjury merkcampagnes geweest.

Seminar: Een Effie win je niet zomaar!
Dinsdag 15 september
16:50 - 17:20
Partner:

Effie staat bekend als de meest gerenommeerde prijs in ons vakgebied. Maar wat maakt de Effie zo begerenswaardig? In deze presentatie gaan we in op de uitgangspunten van Effie en wat een case Effiewaardig maakt. Daarbij wordt aandacht besteed aan het belang van specifieke en tegelijkertijd ambitieuze doelstellingen, een slimme strategie gebaseerd om een helder inzicht, en overtuigende resultaten die zijn onderbouwd met degelijk onderzoek. Tijdens de presentatie zullen we ook ingaan op de communicatiestrategieƫn die aan de basis liggen van een aantal Effiewinnaars van de afgelopen jaren.