Piet Hein van Dam

CEO, Zapaday

Piet Hein van Dam is CEO of the Amsterdam-based internet startup Zapaday. With a PhD in nonlinear dynamics, Piet Hein evolved to pioneer-type CEO. The first 10 years of his career he worked in international business development functions at Unilever and KPMG Consulting. During the second decade he was CEO of Motivaction International and internet start-up Wakoopa. In 2015 Piet Hein joined Zapaday. The company provides a calendar tool with the most comprehensive source of future news and events. More than a million future items are categorized into hundreds of relevant agenda’s that are used by newsrooms, communication departments and PR-professionals to plan ahead and never miss anything. Piet Hein is a regular speaker at conferences and author of a range of articles on exponential technologies and big data.

Seminar: The next digital step in enterprise communication and reputation management
Woensdag 16 september
16:25 - 16:55
Partner:

Hoe kunnen we – in een economie die steeds meer data driven wordt – technologie vóór ons laten werken? En dan niet alleen achteraf en verklarend, maar het liefst ook vooraf en voorspellend.

In dit seminar het voorbeeld van Zapaday: een start up die begon vanuit de visie dat het mogelijk moet zijn het nieuws van morgen te voorspellen op basis van alles wat vandaag al bekend is op Internet.

Inmiddels voorziet Zapaday de meerderheid van de nederlandse media met haar nieuwskalenders – een selectie van relevante items uit de meer dan 1 miljoen toekomstige events die Zapaday in voorraad heeft.

In dit seminar staan we stil bij de learnings en de opmerkelijke veranderingen die optreden wanneer organisaties vandaag al kunnen beschikken over het nieuws van morgen.

Een must-see voor elke communicatie-, PR- en  nieuws-professional.