Joris Merks-Benjaminsen

Head of Digital Transformation, Google

Joris Merks-Benjaminsen is Head of Digital Transformation bij Google en werkt samen met top 100 merken om het digitaal denken in de strategie te verwerken door performance experts, social- & merkstrategen, media, marketing en businessleiders bij elkaar te brengen. Joris faciliteert workshops in digital marketing, contentstrategie, branding en programmatic marketing. Hij won de prijs voor beste marketingliteratuur 2013 met zijn boek "Schizofrene Marketing" over integratie

 

 

van online/offline marketing. Hij werd Dialoog Marketer van het jaar 2012, was genomineerd voor onderzoeker van het jaar en Cross Media Man van het jaar 2013. Dit jaar publiceert Joris zijn nieuwste boek “Online Brand Identity”.

Keynote: Online Brand Identity: the future of (digital) brand building

Hoe bouw je een merk als de meerderheid van alle advertising digitaal is en programmatic wordt ingekocht?
Over vijf tot tien jaar is de meerderheid van alle advertising digitaal en wordt programmatic ingekocht. Hoe bouw je dan nog een merk? Het boek “Online Brand Identity” bied een model om het maximale uit digitaal te halen om je merk te bouwen. Dat model wordt geïllustreerd met 40 inspirerende cases en onderbouwd met oefeningen om je eigen strategie vorm te geven.

Digitale strategieën focusen nog te veel op performance marketing. Slechts weinig bedrijven halen het maximale uit digitaal voor branding. Het online kanaal is echter de mediamix van de toekomst. Pas als je digitaal als een volledige mediamix gaat gebruiken, haal je er het maximale uit.

Joris Merks-Benjaminsen laat zien hoe je je merk- en marketing strategie future ready maakt en welke experimenten je morgen kunt starten om stap voor stap naar die toekomst toe te werken.