Marjolijn Meynen

Marketing- & Communicatiemanager, Rijksmuseum

Marjolijn Meynen is sinds 2008 het Hoofd Communicatie & Marketing van het Rijksmuseum. De marketing strategie en de communicatiecampagne van de heropening in 2013 zijn haar verantwoordelijkheid geweest. Het Rijksmuseum trekt sinds de heropening jaarlijks miljoenen bezoekers. Daarnaast is het museum uitgeroepen tot zowel Marketing Company of the Year als het Europees Museum van het Jaar en verbrak met de Late Rembrandttentoonstelling in 2015 alle records in bezoekersaantallen en media aandacht. In 2013, het jaar van de heropening, werd Meynen uitgeroepen tot Communicatievrouw van het jaar.  

Naast het Hoofd Communicatie & Marketing van het Rijksmuseum fungeert Marjolijn onder andere in de Board van de ADCN en is zij jurylid van de Dutch PR Awards. 

 

Keynote: Rembrandt Rocks - Het Rijksmusuem
Dinsdag 15 september
11:35 - 12:15

Op 12 februari 2015 ging de meeste kostbare tentoonstelling van Rembrandt ooit open; meer dan 100 meesterwerken uit de laatste fase van zijn leven. Vanuit de hele wereld werden topstukken van de schilder des vaderlands ingevlogen. De maanden ervoor was de tentoonstelling in de National Gallery van Londen, een partner van het Rijksmuseum, te bezichtigen en had daar al lovende recensies gehad en bezoekers records verbroken.
De druk rondom de tentoonstelling was hoog; de mooiste en duurste tentoonstelling ooit. Hoe maak je dat tot een succes?