Eelco Hulshof

Senior Account Manager, LexisNexis

Sinds 2011 is Eelco binnen LexisNexis Business Information Solutions verantwoordelijk voor de relaties met diverse publieke organisaties. Hij voorziet professionals van de juiste bronnen en opmaatgemaakte oplossingen om deze content te ontsluiten. Het identificeren van behoeften en het voldoen aan verwachtingen zijn daarbij het uitgangspunt. Al meer dan 10 jaar ervaring in sales en business development voor off- en online media: magazines, dagbladen, branded content, creative media en corporate publishing.

Yvette Turlings

Strategy Manager, LexisNexis

Yvette is sinds 2014 Strategy Manager bij LexisNexis Business Information Solutions. In deze internationale rol richt ze zich onder andere op de trends, klantbehoeften  en marktontwikkelingen die de Media Intelligenceproducten van morgen bepalen, en op de vertaling daarvan in de bedrijfsstrategie. Haar brede kennis van digital media deed ze op in 10+ jaar ervaring in de media (mediamaker & projectmanager) en als uitgever met een focus op de omslag van traditionele naar nieuwe media.

Seminar: Van media monitoring naar media intelligence
Dinsdag 15 september
11:45 - 12:15
Partner:

Case: de bijdrage van LexisNexis aan de Newsroom van het Ministerie van Buitenlandse Zaken

In dit seminar geeft LexisNexis haar visie op de toekomst van media monitoring aan de hand van een kijkje achter de schermen van de Newsroom van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Eelco Hulshof laat zien hoe mediamonitoring wordt ingezet om de grote hoeveelheden data inzichtelijk te maken. De wereld om ons heen volgen en proberen te begrijpen is complex en intensief. Daarvoor zijn de juiste bronnen nodig (kranten, tijdschriften, webnews, radio, tv, social media, etc). Maar ook de juiste techniek om deze enorme hoeveelheid data te ontsluiten (vinden, analyseren en delen). Voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken is het van groot belang om in alle landen waar Nederland is vertegenwoordigd of waar Nederlanders zijn, te weten wat er aan de hand is en daarop eventueel te reageren of over te adviseren. De Newsroom van het Ministerie van Buitenlandse Zaken is de fysieke plek in de organisatie voor monitoring, analyses, interpretatie en interactie.