Jan Dijkgraaf

Professional Buttkicker

Jan Dijkgraaf is sinds 2010 ‘professioneel buttkicker’. Hij is verder columnist, schrijver van o.a. (zelf)managementboeken en spreker. Daarvoor was hij jarenlang journalist (o.a. Rotterdams Nieuwsblad, Haagsche Courant en Panorama) en hoofdredacteur (Metro, Management Team en HP/De Tijd).

Ronald Voorn

Marketing- en Merkenstrateeg

Ronald Voorn is een breed, diep en internationaal ontwikkelde marketing- en merkenstrateeg die o.a. bij Heineken wereldwijd verantwoordelijk was voor het marketingbeleid. Hij is nu merkwetenschapper, docent/onderzoeker aan de HU en gastdocent aan de universiteiten van Twente, Florida, Amsterdam en Leiden en geestelijk vader van de Science for Business Group. 

Keynote: Voodoo Marketing
Dinsdag 15 september
12:30 - 13:10

De geheime trucs om consumenten te verleiden

Worden consumenten steeds slimmer? Hoe kan het dan toch dat ze zich nog altijd gemakkelijk laten beïnvloeden? In ‘Voodoo-marketing’ leggen Voorn en Dijkgraaf bloot op welke (soms omstreden) manieren bedrijven en overheden dat doen. En hoe consumenten zich daartegen kunnen wapenen.

Allerlei partijen bedenken dagelijks nieuwe technieken en psychologische strategieën om producten en diensten aan de man de brengen of gedrag te beïnvloeden. Dat mag. Maar als de consumenten zich niet bewust zijn van de technieken en strategieën, is sprake van een ongelijke strijd. Dit boek gaat zorgen voor een level playing field. Het is geschreven voor consumenten én voor professionals die werken bij bedrijven die zich bezig houden met het verleiden van consumenten.

Het eerste exemplaar van ‘Voodoo-marketing’ wordt op Adfo Live uitgereikt aan zangeres Marga Bult.