Erik Prins

Managing Partner , Validators

Erik Prins is Managing Partner van Validators en heeft als drijfveer om met de nieuwste innovaties klanten te voorzien van concrete strategische marketing adviezen. Vanaf de start van zijn carrière stond de vraag centraal: “wat drijft de mens?”. Met zijn achtergrond in de Neuro- en Cognitieve Psychologie heeft Erik verschillende bedrijven van advies voorzien en een bijdrage geleverd om menselijke fouten te minimaliseren voor onder andere de luchtverkeersleiding en treindienstleiders. Na een korte aanstelling als lecturer bij de HvA belandde Erik voor het eerst in het vakgebied van marktonderzoek. Hier kwam Erik al snel in contact met Martin Leeflang en startte samen in 2010 met Validators. Onze doelstelling bij Validators: “Communicatie beter maken”. Inmiddels wordt onze innovatieve methodiek door klant en vakgebied gewaardeerd. Zo heeft Validators twee Esomar nominaties (2011 & 2014) een Moa nominatie (2014) en de prestigieuze Moa Award ‘Marktonderzoekbureau van het jaar 2015’ op zijn naam weten te zetten.

Seminar: Where the brains meet the data
Dinsdag 15 september
11:30 - 12:00

Campagne-effectonderzoeken worden met de komst van big data steeds “slimmer”. Maar wat is de bijdrage van de creatie van een reclame-uiting aan het campagne-effect? Hoe wordt de mens door deze creatie gestuurd in zijn waardering, imago beleving en call-to-action? Met de opkomst van het neuromarketing tijdperk zijn we ons als nooit tevoren... Lees meer